Friday, November 28, 2008

Ammar

29hb aritu.. anakandaku kena pi klinik untuk suntikan imunisasi.. jadinya mama dah apply cuti siap2.. pagi tu kami gerak lewat sikit.. dalam pukul 8.. singgah beli bekpes pastu terus ke klinik desa maju jaya kat jalan seelong.. aku park keta kat depan klinik dan mama terus bawak ammar masuk.. aku pon ikut jugak laa sebab biasanya ammar akan nangis kalau kena enjet..

lepas timbang segala tu.. mama bawak ammar masuk bilik.. aku yang tunggu kat luar yang macam nak pengsan.. ngeri punya pasal aku pun keluar pi tunggu kat keta.. ada laa dalam sebatang rokok aku tunggu.. mama keluar bawak ammar sambil tersengih-sengih.. aku tengok ammar pon hensem jek macam takda apa2.. sampai jek kat keta mama citer kat aku.. nurse tu cakap, takda suara pon kena enjet.. tak nangis langsung.. merengek pon takda.. peehhhhh lega hati aku.. kebal macam gaban rupanya ammar.. hehehehe..

pastu aku terus bawak keta balik ke rumah.. lepas cium ammar ngan mama aku pon gerak laa keja.. tak lama pastu mama msg bagitau ammar demam.. badan dia dah start panas.. aku pulak tengah keja.. habiskan keja lebih kurang.. terus balik.. mama pulak dah kebuloq tak cukup makan..

hari nih ammar masih demam lagi.. panas dah kurang tapi taklah macam semalam.. mama pon sambung cuti.. aku pulak lepas solat jumaat belikan makanan lebih kurang.. pon terus balik.. kira cuti setengah hari laa..

sampai rumah layan ammar.. pastu teringat kat rumput yang kat luar tu.. masa tu dah pukul 5.. kuatkan badan jugak.. ratakan tanah.. bubuh pasir.. ratakan pasir.. dan tanam rumput tu.. hehehehe lebih kurang pukul 7 jugak laa siap.. badan pulak bisa2 sengal.. sakit pinggang woo menyangkul jek 2 jam..

esok pagi aku nak kena tanam pokok kipas yang mama beli tu.. lepas setel semua aku amik gambar tunjuk kat korang laa yaa.. buat masa nih.. layan gambar ammar yang dah kurus sikit.. skang nih berat tinggal 6.5kg jek... huhuhu sedihnya anakandaku kurus...

0 comments: